gewichtsbeheersing

Wist je dat bepaalde vetcellen in je lichaam extreem weerspannig zijn om gemobiliseerd en verbrand te worden? Wist je tevens dat deze boosdoeners zich vooral opstapelen in je onderbuik, heup en dijen?

En wist je dat je aan de hand van een op een wetenschappelijk gebaseerd dieet, training en supplementen strategieën kan ontwikkelen om deze boosdoeners te verslaan. Voorgoed?!

Beeld je eens in dat een wespentaille en dat wasbordje ook binnen jouw handbereik liggen en dit het ganse jaar door …

Beeld je ook eens in dat je je nooit nog door extreme diëten moet worstelen of de ergste workouts  moet doorstaan die toch niet tot het gewenste resultaat leiden …

Gelukkig is het allemaal zo moeilijk niet. Eigenlijk moet je twee zaken onthouden:

  1. Je moet je totale lichaamsvetpercentage naar beneden halen. Een lichaamsvetpercentage lager dan 12 % (man) of 16 tot 18 % (vrouw) zal ervoor zorgen dat dat buikje verdwijnt als sneeuw voor de zon.

 

  1. Wanneer je genoeg proteïnen binnenkrijgt, krachttraining gebruikt in combinatie met HIIT om gewichtsverlies in de hand te werken , ben je in staat om 20 tot 25 % meer calorieën te gaan verbranden en het maximum aan vetverlies te halen met behoud van spiervezels.

Combineer dus bovenstaande 2 strategieën (wij helpen je hier graag mee!), en je hebt een extreem effectieve manier gevonden om af te slanken!

Neen, wij gaan geen kcal tellen. Integendeel; om het juiste gewicht te verliezen (de vetmassa) moeten we net voldoende gezond eten om spierafbraak te voorkomen! Waar je bij een klassiek dieet aan calorierestrictie doet, begint je lichaam zijn spiermassa af te breken. Je mag dan wel verschil zien op de weegschaal, maar je bent het juiste gewicht niet kwijt! Dit met alle gevolgen vandien, en het alom bekende jojo-effect wanneer je terug gewoon gaat gaan eten.

Onze methode is erop gericht de focus te leggen op gezonde voeding. We zijn echter van mening dat niet perse het cijfer op de weegschaal moet zakken. We opteren om de spiermassa te vergroten, want hoe meer spiermassa, hoe meer kcal je verbrandt! Dat klinkt misschien wat vreemd maar is best logisch! Na een krachttraining blijft je lichaam tot 48 uur lang ongeveer 10% meer calorieën verbranden. Je spieren groeien, dus meer spiermassa. Iedere kilo spierweefsel verbruikt in rust ongeveer 100 kcal per dag. Plus spieren zien er strakker en mooier uit dan vet wat je figuur ten goede komt.

Stel je voor dat je de kennis hebt over welke supplementen jou kan helpen slank te worden en welke geldverspilling zijn.

Wel je hoeft je dit niet langer in te beelden. Maak nu je afspraak voor een vrijblijvend intakegesprek en lichaamsanalyse, en zie wat wij voor jou kunnen doen!

Een concreet voorbeeld van hoe krachttraining je figuur ten goede komt!

2

Toen ze startte met haar fitnessregime (de linkse foto) woog ze 65 kg. Op de tweede foto lijkt ze wat magerder en duidde haar weegschaal 55 kg aan. Op de rechtse foto ziet ze er net zo mager maar ook gespierd uit en blijkt ze 63 kg te wegen. Die derde foto is genomen aan het einde van haar fitnessregime.

1