HIIT

High Intensity Interval Training

HIIT is een vorm van cardiovasculaire training wat bevorderlijk is voor het verbranden van vet in een korte intensieve training. High Intensity Interval Training verhoogd de metabolisme, stimuleert de groeihormoon productie en het vergroot de explosieve kracht.

 

Het verbetert je insuline gevoeligheid in de spieren, dit helpt je om voeding beter te gaan absorberen en verbruiken i.p.v. het als vet op te slaan.

Uiteraard wordt de cardiovasculaire uithoudingsvermogen verbeterd, zowel aërobe en anaërobe. Onderzoek toont aan dat HIIT tot 50% effectiever is in het verbranden van vetweefsel dan een lage intensiteit training.

 

De gebruikelijke HIIT sessies kunnen variëren van 14-20 minuten. Het ‘oorspronkelijke’ protocol is ingesteld op een 2:1 ratio, periodes afwissend voor het herstel en intensieve training.

Het paradepaardje bij Mind2sculpt is de Bowflex max trainer! Met de revolutionaire 14-minuten max-interval methode spaar je heel wat tijd bij je cardiotraining. De HIIT (High Intensity Interval training) maakt een calorieverbruik mogelijk dat 2,5 keer hoger ligt dan bij gebruikelijke cross-en elliptical trainers. Tot 48 uur na de training kan het zogenaamde “Afterburn-Effect” aanhouden. Het Afterburn Effect zorgt ook na een training voor een gestimuleerde stofwisseling met een hoger calorieverbruik. Kortom veel calorieën verbranden in een in een minimum aan tijd!

2016-10-09-15-46-07

Bowflex max trainer

Schwinn AD8 Airdyne Airbike