Food

Food Coaching 

 

Om een strak lijf te krijgen, effectief te trainen om spieren te kweken of meer uit je trainingen te halen is de juiste voeding binnenkrijgen heel belangrijk.

In onze Boutique werken we met een ‘foodlog’ waarin we vragen om de eerste dagen je voeding bij te houden zonder rekening te houden met vooropgestelde doelen.

Op die manier krijgen we zicht op hoe jouw eetpatroon in elkaar zit. Veel mensen zijn zich namelijk niet bewust van wat ze op een dag allemaal eten.

Eens we hierop zicht gekregen hebben gaan we via deze nuttige tool en de verkregen info uit de intake en lichaamsanalyse, jouw calorie inname en macroverdeling gaan bepalen. We gaan niet obsessief calorieën tellen, maar we gaan voor realistische doelen, zonder jou te beperken in een saai, calorie- en vetarm dieet.

Ons doel is om via dialoog een balans te vinden in een gezond eetpatroon. Jij bent immers de “ervaringsdeskundige” op vlak van jouw eigen lichaam.
We staan niet achter extreem beperkende diëten omdat ze gewoon niet werken voor de modale Belg. Geen kat die het volhoudt en je wordt er bovendien alleen maar ongelukkig van.

Het doel van je voeding te tracken in een foodlog is om te leren hoeveel calorieën er in producten zitten en wat een goede portiegrootte is ten opzichte van de calorieën, bewuster te worden van wat je eet, meer inzicht te krijgen in hoeveel je kunt eten want je krijgt een beeld of je structureel te veel, te weinig of ongeveer voldoende eet en je eigen lichaam leert kennen (en je voeding leert hierop aanpassen) om uiteindelijk nooit nog je voeding te moeten tracken omdat je alle basisprincipes onder de knie hebt.

Het is simpel, flexibel (omdat je blijft eten waar je zin in hebt, zolang het in je calorieën en macro’s past) zonder je schuldig te moeten voelen!

Voordelen van onze foodlog app:

  • Continue opvolging (de foodlog kunnen we elke dag online inkijken);
  • Uitgebreide database met producten;
  • Gemakkelijk barcodes scannen;
  • Je krijgt tips en tricks;
  • Compatibel met Fitbit;
  • Je kan zelf voedingsmiddelen toevoegen en gemakkelijk porties aanpassen;
  • Je leert met welke producten je beter zuinig kunt zijn, want je ziet precies welke producten calorierijker zijn en hoeveel je hiervoor moet gaan bewegen om ze te verbranden;
  • Je kan gewoon ‘uit eten’ gaan;
  • Je hangt niet vast aan een saai voedingsschema, waar er elke maandagavond broccoli met kip op het menu staat;
  • Je kan gewoon blijven mee-eten met je gezin;

Onze foodlog zit inbepgrepen in Personal Training 1ON1 en 2ON1, online coaching en food coaching.

iOS - Promo Image 1
Free Email Updates
Get the latest content first.
We respect your privacy.